Informacje o przedszkolu i żłobku Edu-Trefliki w Gdyni

dzieciNasza placówka mieści się w budynku Gdyńskiego Centrum Animacji, w którym znajduje się również KAZStudio

 

To właśnie tam powstaje serial animowany „Rodzina Treflików”.

Przedszkole i żłobek Edu-Trefliki prowadzone jest w przyjaznej i domowej atmosferze. To miejsce, w którym dzieci zdobywają wiedzę i umiejętności, a przede wszystkim rozwijają się.

W naszej pracy wychowawczo – dydaktycznej wykorzystujemy najnowsze metody, stwarzamy warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę potrzeb i możliwości dzieci. Kładziemy nacisk na rozwijanie twórczych zdolności i zainteresowań dziecka, ale także wspomagamy naukę czytania i pisania.

Rozwijamy sprawność umysłową i manualną naszych dzieci, dzięki czemu mają one mocne podstawy do dalszej edukacji. Przygotowujemy je do życia w zgodzie z samym sobą,  także z ludźmi i całym otaczającym światem, przeżywania sukcesu, ale również do radzenia sobie z porażkami.

Pragniemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych i lepszych rozwiązań.

Wykwalifikowana kadra żłobkakadra przedszkola, współpracując z Rodzicami, dokłada wszelkich starań, aby zapewnić dzieciom możliwość doświadczania, obserwowania oraz tworzenia.

Co jeszcze?

W naszej placówce realizujemy:

  • Zajęcia wspomagające adaptację dziecka mają na celu zapoznanie dzieci i rodziców z placówką. To spotkania, w trakcie których dzieci biorą czynny udział w różnych formach aktywności, zawierających wszelkie elementy zabaw ogólnorozwojowych. Oswajają się z nowymi koleżankami i kolegami, z opiekunkami oraz z nowym otoczeniem.
  • Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne prowadzone bezpośrednio w grupach, mające na celu:
    • wspieranie procesu budowania poczucia własnej wartości u dzieci poprzez wzajemną akceptację i stosowanie pochwał;
    • rozpoznawanie, kontrolowanie i wyrażanie własnych uczuć przez dzieci, radzenie sobie z trudnymi uczuciami i relacjami;
    • kształtowanie zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych;
    • wspieranie procesu usamodzielnienia się dziecka oraz samoobsługi.
  • Edukacja zdrowotna- ma na celu naukę właściwej postawy prozdrowotnej oraz zdrowego stylu życia; realizowane są poprzez:
    • zajęcia z gimnastyki ogólnorozwojowej;
    • zabawy grupowe organizowane na zewnątrz;
    • zabawy na placu zabaw;
    • gimnastykę poranną;
    • naukę nocnikowania w żłobku;
    • czynności kształtujące nawyki higieniczno – zdrowotne;
    • zdrową i zbilansowaną dietę;
    • naukę sporządzania prostych i zdrowych posiłków i przekąsek.
  • Zajęcia logopedyczne - grupowa forma zajęć z profilaktyki logopedycznej jest dla dzieci swobodną i bezstresową formą zabawy – pracy. Podczas takich zajęć szczególną wagę przywiązuje się do ćwiczeń oddechowych, ćwiczeń narządów mowy, słuchowych i logorytmicznych oraz ćwiczeń koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.
  • Zajęcia rytmiczne - rytmika to nie tylko nauka i śpiewanie piosenek. To także poznawanie instrumentów muzycznych oraz rodzaju muzyki. Poznanie dźwięków przedmiotów codziennego użytku: kubeczki, sztućce, patyki, klocki itp. Podczas zajęć odbywają się samodzielne próby grania na instrumentach muzycznych. Zajęcia umożliwiają wyrażanie i odczuwanie emocji poprzez taniec i ruch.
  • Zajęcia przyrodnicze i ekologiczne - w ramach zajęć proponuje się: obserwowanie i opisywanie zjawisk przyrodniczych podczas spacerów oraz wycieczek, doświadczenia i eksperymenty pozwalające na bliższe poznanie świata przyrody z wykorzystywaniem różnorodnych narzędzi, uczestnictwo w działaniach mających na celu ochronę środowiska, hodowlę i pielęgnację roślin w salach.
  • Zajęcia manipulacyjno - konstrukcyjne Celem zabaw manipulacyjno – konstrukcyjnych jest: rozwój zręczności i koordynacji ruchów; usprawnienie pracy dłoni – palce i nadgarstki; usprawnianie procesów myślenia i koncentracji, ćwiczenie cierpliwości i wytrwałości.
  • Zajęcia tematyczne - zajęcia te są określane różnymi terminami, jak np. zabawy w role, naśladowcze, twórcze, pory roku, poznawanie kultur innych narodów, zabawy w kąciku kuchennym, w kąciku lalek.
  • Zajęcia z chustą Klanza – to wzbogacanie formy pracy w grupie przy pomocy chusty Klauza, której użycie daje możliwość aktywności i zaangażowania we wspólne tworzenie oraz spontanicznej radości z twórczego działania w grupie.
  • Zajęcia z wykorzystaniem  metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne - główną ideą tej metody jest posługiwanie się ruchem, jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii zaburzeń tego rozwoju. Założeniem tej metody jest rozwój przez ruch świadomości własnego ciała i usprawniania ruchowego, świadomości przestrzeni i działania w niej, dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu. Ma to na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły, sprawności i możliwości ruchowych poprzez: dotyk i ruch oraz wzajemne relacje fizyczne i emocjonalne.
  • Elementy bajko i muzykoterapii - stworzenie dzieciom możliwości słuchania różnorodnej muzyki od najwcześniejszych lat wpływa na ich wrażliwość nie tylko pod względem muzycznym, ale również emocjonalnym, plastycznym i społecznym. Umiejętnie dobrana muzyka wycisza nadmierne emocje negatywne i pobudza pozytywne. Celem zajęć jest pogłębienie percepcji muzyki, świadomość własnych stanów emocjonalnych i wyrażenie ich ruchem, gestem, werbalnie. Częścią muzykoterapii jest również relaksacja: ćwiczenia oddechowe w pozycji leżącej i siedzącej tak, aby wzmocnić odprężenie fizyczne i psychiczne. Zajęcia z muzykoterapii prowadzone są w każdej grupie.